2017-08-30
Daniel

Vi har under en längre tid köpt alla våra frakter direkt på PostNords hemsida för att kunna förbereda alla våra paket så mycket som möjligt innan vi lämnar in dem. Detta går både snabbare och sparar pengar för dig som kund, eftersom en frakt köpt direkt på hemsidan är billigare jämfört med om man betalar hos ombudet.

Tidigare i augusti så lanserade PostNord sitt nya verktyg för att köpa frakt på sin hemsida. I det nya verktyget kan man inte längre köpa brevpostförskott. Det innebär att vi tvingas till att lämna in våra brevpostförskott (vilket är det som flest kunder väljer som alternativ) till ombudet utan att frakten är förbetald. Det innebär inte bara att varje frakt blir 15 kr dyrare, utan skapar också långa köer hos ombudet.

Vi vill be om ursäkt till våra kunder för den försämrade service som PostNords nya verktyg innebär. Vi har börjat titta på nya alternativ för leverans av ringar och även andra betalningsalternativ för att ni ska drabbas i minsta möjligaste mån.